Na een welverdiende pauze waarin hard aan de teamspirit is gewerkt werd het weer tijd om aan volleybal te denken. Met stramme spieren van de wintersport en wat bacteriële naweeën van de carnaval waren de trainingen niet ideaal. De hersens werden gekraakt om de afwezigheid van twee vakantiegangers op te lossen. Diverse mogelijkheden werden getraind en uiteindelijk werd duidelijk dat Loes het zou moeten gaan doen…Die felbegeerde middenpositie invullen.

Natuurlijk geen onbekende positie voor Loes maar dat was toch alweer een tijdje geleden. Met veel vertrouwen werd er afgereisd naar Mill en na een heerlijk soepje bij Sanne was het tijd om st Anthonis onveilig te gaan maken. We wisten dat Activia ds4 graag revanche wilde nemen op de 4-0 verliespartij van vorige wedstrijd. Er zou vol overtuiging begonnen moeten worden om de fanatieke Activianen tegen te houden.

Desondanks begon Skunk niet goed aan de eerste set. Al snel stond er 8-2 voor Activia op het scorebord. Dit werd op tijd omgebogen door een aantal goede service series van Petra en Iris wat zorgde voor een gelijk opgaande strijd tot aan de ‘big points’. Met een stabiele passing en een goede verdeling door Eefje werd er vol overtuiging aangevallen. Activia had hier geen antwoord op en de eerste set gaat met 22-25 naar Skunk.

Set 2 begon goed voor Skunk. Met servicereeksen van Maartje en Iris konden de dames uit Veghel vrijuit spelen. Activia maakte veel eigen fouten en met 15-25 werd het 0-2 voor de dames uit Veghel.

De derde set verloopt wat moeilijker voor Skunk. Teveel eigen fouten, minder servicedruk en een voorspelbaar spelletje zorgen ervoor dat Activia bij kan blijven. Er wordt niet meer op midden gespeeld terwijl Loes juist makkelijk scoorde. Totaal onnodig wordt het spannend boven de twintig en laat Skunk de kans op het behalen van 5 punten liggen. Activia wint set 3 met 25-23.

Dat geeft het team blijkbaar vertrouwen want set 4 begint met een voorsprong voor Activia. Met 8-3 achterstand gaat Petra serveren en wat haar niet lukte in de aanval kan ze wel met haar service, met weer een belangrijke serviceserie brengt ze Skunk terug naar 8-11. De dames uit Veghel hebben er weer alle vertrouwen in. Iris, Maartje en Loes scoren volop en Eline haalt alle ballen van de grond. Naomi komt er achter in voor Iris om de pass en verdediging te versterken. Het teamgevoel is weer helemaal terug.

Vol overtuiging maakt Skunk het af en de eerste duidelijke overwinning van 2024 is een feit. Om misverstanden te voorkomen nog even een van de definities van “sportief”: wie goed tegen zijn verlies kan vb: het is sportief om de winnaar na afloop een hand te geven, het sportief opvatten [niet haatdragend zijn].

Skunk stijgt door deze overwinning naar de 4e plek en mag het volgende week gaan opnemen tegen Activia ds3 om 17u in de Bunders. Uit werd tegen deze tegenstander dik verloren na een slechte wedstrijd dus de dames uit Veghel hebben iets goed te maken. Het belooft een spannende pot te worden, alle publiek is welkom.

Door: Maartje ten Haaf