Zaterdag 16 maart stond er voor de dames van Skunk een spannende wedstrijd op het programma en na een week met aangepaste trainingen vanwege de vele pijntjes die de dames uit Veghel onder de leden hebben wist Skunk dat ze vol overtuiging zouden moeten beginnen om kans te maken op een overwinning. Polaris stond voorafgaand aan deze wedstrijd op de 4eplek en Skunk 1 plek daaronder, een overwinning van 4-0 of 3-1 zou plekje wisselen betekenen. Dat was dan ook de bedoeling.

De opdracht werd perfect uitgevoerd, de eerste set ging goed van start. Met een prima servicedruk nam Skunk het initiatief en kon door de snelle voorsprong vrijuit spelen. Polaris kwam niet onder deze druk vandaan en kon geen enkel moment haar eigen spel spelen. Vooral Iris was met haar harde aanvallen een plaag voor de ploeg uit Helmond en de eerste set ging met ruime cijfers naar Skunk, 11-25.

Waarom dan dit spel niet doortrekken? Zoals wel vaker kon Skunk het niveau niet vasthouden, de servicedruk werd minder en Polaris kwam beter in de wedstrijd. Met veel lengte aan het net had Skunk moeite met scoren. Polaris haalde in de verdediging veel van de grond en met een goede spelverdeling werd het blok van Skunk flink op de proef gesteld. De dames uit Veghel gingen onrustig spelen en er werden veel onnodige fouten gemaakt. Aan het eind van de set ging het wel wat beter maar de achterstand was te groot, met 25-21 werd het weer gelijk.

Bij Skunk werd de servicedruk weer opgevoerd. Met series van Iris, Kelly en Petra stond er al snel 7-15 op het scorebord. Skunk neemt weer het initiatief en met deze voorsprong is de onrust in het veld ook weer verdwenen. Polaris maakt juist weer meer fouten door de druk van Skunk en komt aanvallend niet meer tot scoren. Met 22-25 wint Skunk de belangrijke 3e set.

Het lijkt toch een simpele opdracht, de servicedruk vasthouden, zorgen voor een vroege voorsprong en met overtuiging de 4e set ingaan. In plaats van deze opdracht uitvoeren worden er al vroeg in de set 4 keer achter elkaar fout geserveerd. Polaris profiteert en Skunk loopt weer achter de feiten aan. Met het inbrengen van Lida en Naomi probeert de coach nog van alles maar met 18-13 is de achterstand te groot. Zonde dat het spel van de eerste en derde set niet vastgehouden kan worden. Met 25-20 maakt Polaris er 2-2 van.

Wat een genot om weer een 5e set te mogen spelen. Met een paar rotaties door begint Petra meteen met serveren. Hierdoor komt Skunk meteen op een voorsprong. Toch geeft Polaris het niet op en met 8-7 wordt er gewisseld van kant. Het gaat gelijk op en met 14-12 heeft Polaris 2 matchpoints. Skunk blijft de zenuwen de baas en met een aanval en een lekkere veegbal aan de buitenkant wordt het weer gelijk. Op dat moment bedenkt Eefje dat het wel tijd is voor haar tot nu toe enige killblock van het seizoen, in haar eentje pakt ze dit belangrijke punt. Polaris weet nog wel gelijk te maken maar het vertrouwen ligt bij Skunk. Met een foutje vanuit Helmond en een score van Skunk wordt de set, 15-17, en daarmee de wedstrijd gewonnen door de dames uit Veghel.

Het is niet genoeg om Polaris op de ranglijst voorbij te gaan en door uitslagen van andere teams blijft het ongemeen spannend in deze mooie competitie. Er kan nog van alles gebeuren. Kom de dames uit Veghel dus ook zeker aanmoedigen de volgende wedstrijd in de Bunders om 15.00 tegen VC Landgraaf.

Door: Maartje ten Haaf