Coach Frank d’n Urste mocht op carnavalszaterdag zijn raad van Twaalf vanuit Kuussegat naar de Oostgaarde in Capelle aan de IJssel begeleiden. Onder het mom van zijn lijfspreuk ‘Bietje respect, gin Ontzaâg’ kon de optocht naar het westen van Nederland beginnen.

Hofnar Stef moest samen met Sjoerd (die lange van boven de Maas) plaatsnemen in de ziekenboeg met een dikke teen. Gelukkig zou jeugdprins Laszlo bij de carnavalsvereniging aansluiten en bleef de bezetting op positie 3 in orde, met als gevolg dat Pepijn zich niet hoefde te verkleden als middenman.

Uiteindelijk besloot Laszlo dat hij carnaval toch een leukere dagbesteding vond dan volleybal en meldde zich op zaterdagochtend ziek. Daar tegenover begon het bij Stef weer te kriebelen en heeft hij alsnog zijn sportspullen ingepakt. Hierdoor kon het team om 20:00 bijna volledig aantreden tegen het team uit de randstad. Aan het publiek te zien leek het er in eerste instantie op dat de fans van VCN massaal naar het zuiden waren getrokken om een kijkje te nemen bij een stukje zuivere, Brabantse cultuur. Na afloop van de wedstrijd werd echter duidelijk waar iedereen naartoe was gevlucht: een bloedstollend klaverjas toernooi was gaande in de Kantien met gratis nootjes op elke tafel. Wij hadden als Skunk nog gevraagd om de wedstrijd te verzetten en iedereen ruimte te geven om deel te nemen aan dit kwalificatietoernooi voor de Olympische Spelen, maar de spelers van VCN houden blijkbaar meer van hartenjagen.

Om klokslag 20:00 kon de pot beginnen tegen VCN omdat dames 1 netjes op tijd stopte met hun wedstrijd. Dames 1 van Skunk, kijk en leer. Over de wedstrijd zelf was niet veel noemenswaardig te vertellen (lees: het verslag moet snel afgetypt worden want er moet gecarnavald worden). Skunk speelde niet haar beste spel, maar wist VCN er drie sets onder te houden, al scheelde het zeker de 2e en 3e set niet veel. Met een paar servicereeksen van de thuisploeg werd het nog heel spannend aan het einde van de set, maar Skunk hield haar katerhoofd koel en trok de overwinning naar zich toe. Pak een pul, 3-0. Voor de tweede week achter elkaar werd het team getrakteerd op een doucheserenade van Yannick waar André Hazes jaloers van wordt. Zouden we vaker moet doen, dat winnen.

Met deze uitslag wordt de winning-streak verlengd en evenaart Skunk haar staande record van twee opeenvolgende winstpartijen. Hier mag de Veghelse ploeg nog weken op teren, want de volgende wedstrijd staat pas gepland op 2 maart, thuis tegen Peelpush. Met dit gegeven kan worden gesteld dat Skunk ongeslagen is én blijft in de gehele maand februari van het seizoen 2023-2024.

Superdivisie, here we come!

Door: Pepijn Scholten