In een wedstrijd met pieken en dalen tegen Vocale boekten de dames van Skunk afgelopen zaterdag een moeizame overwinning. De continuïteit en degelijkheid in het spel was nog niet zoals het moet zijn.

De vorige wedstrijd tegen Vocale werd met wat heen en weer geruzie naar de scheids door de Veghelse ploeg uiteindelijk met een duidelijke 3-1 verloren. De dames waren vastberaden om dit verlies terug te pakken en begonnen strijdlustig aan de wedstrijd. Commitment, passie en teamwork. Hoe vaak er ook wordt gezegd, we gaan het nu écht vanaf het begin doen, blijkt dit toch elke keer weer vrij lastig. Door een goede servicebeurt van de tegenstander en het niet afmaken van de punten bij Skunk is het gelijk 0-6 voor Vocala. Gelukkig weet Skunk hier door de ervaring in achterstand mee om te gaan en is dit door een sterke service beurt van Petra, waar ze tijdens de training flink op geoefend hebben, weer redelijk recht gezet. Maar toch was het door de dipjes moeilijk om Vocala in te halen. Er werd aan beide kanten hard om te punten gevochten. Uiteindelijk won Vocale de set met een spannende 28-30.

De tweede set was er eentje die snel vergeten mocht worden. Er werden veel persoonlijke fouten gemaakt, de koppies gingen hangen en de persoonlijke frustraties namen de overhand. Commitment, passie en teamwork waren erg ver te zoeken in deze set. De set werd dan ook overduidelijke met 13-25 door Vocala gewonnen.

Een 0-2 achterstand moest worden rechtgezet en zo stonden de meiden er in. Dan maar met 2-3 winnen. Frustreren doen we na de wedstrijd maar, nu gaan we eerst met zijn alle met plezier volleyballen. Want de meiden moesten er even aan herinnerd worden dat volleybal leuk is. De teamspirit werd weer gevonden en het vertrouwen in elkaar ook. Er kwam rust in het spel, de ballen werden door Eefje netjes afgewisseld naar de aanvallers, de tegenstanders werden meermaals verrast en Iris heeft één voor één de ballen rond de 3m lijn voor de voeten van Vocale naar beneden geknald. De set werd met 25-21 gewonnen.

De dames van Vocala gaven zich niet zomaar over, hoe hard de ballen ook waren zij wisten ze goed van de grond te houden. Er moest dus nog een tandje bovenop. Punt voor punt werd er gevochten, Maartje wist de ballen diagonaal te scoren en voor de afwisseling kwam Lida er in om weer een balletje rechtdoor te scoren. Er was alertheid aan het net bij netgevechten en er werd weer op niveau gespeeld. Hoewel er misschien gehoopt werd op 4 sets i.v.m. uitloop van de wedstrijd hebben de dames er toch mooi een 5 setter van gemaakt. De set is tot het einde spannend gebleven maar uiteindelijk door Skunk met 25-22 gewonnen.

In de 5e set begon de vermoeidheid toe te slaan bij beide teams, de pijntjes en blessures waren steeds moeilijker weg te stoppen maar er is geen enkel moment opgegeven door Skunk. Het doorzettingsvermogen heeft Skunk naar de overwinning geleid. Met een kill-block van Eviënne werd uiteindelijk de set afgemaakt met 15-11.

Volgende week zaterdag speelt Skunk Dames 1 een uitwedstrijd tegen Volley Tilburg DS4.