Bij Skunk hechten we enorm veel waarde aan het welzijn en de veiligheid van al onze leden, zowel op als buiten het veld. Daarom willen we met trots onze Vertrouwenscontactpersonen introduceren, een speciale en toegewijde bron van ondersteuning voor iedereen die zich in een situatie bevindt waarin ze melding zouden kunnen maken.

Onze Vertrouwenscontactpersonen zijn er om een veilige en vertrouwelijke ruimte te bieden voor leden die zich ongemakkelijk voelen, geconfronteerd worden met moeilijke situaties of zelfs vermoedens hebben van wangedrag binnen onze gemeenschap. Deze persoon fungeert als een vertrouwelijke luisteraar, een empathische raadgever en een betrouwbare gids voor het nemen van de juiste stappen.

Of het nu gaat om pesten, intimidatie, discriminatie of andere zorgen, onze Vertrouwenscontactpersonen zijn er om te helpen. Ze bieden een veilige plek om jouw zorgen te uiten, bieden informatie over de beschikbare opties en ondersteunen bij het indienen van een formele melding als dat nodig is. U kunt er zeker van zijn dat uw vertrouwen wordt gerespecteerd en dat uw privacy voorop staat.

Dus als u ooit in een situatie terechtkomt waarin u hulp nodig heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze Vertrouwenscontactpersoon. Samen werken we eraan om een cultuur van respect, vertrouwen en solidariteit te bevorderen, waarin elke speler, ongeacht hun rol, zich gesteund voelt en vrijelijk kan genieten van alles wat volleybal te bieden heeft.

Hieronder stellen de Vertrouwenscontactpersonen zich zelf voor:

Natasja de Groot

Soms kunnen er bij een vereniging dingen gebeuren, waar je zelf of je kind niet blij van wordt. Denk bijvoorbeeld aan gepest worden, of aangeraakt worden wanneer je dat niet wilt. Advies is dan altijd dat je dat bespreekbaar maakt, bv met je ouders, een vriendin, een trainer, coach of een ander persoon.

Maar wat als jij of je kind dat niet kunt of wilt of als het wat ernstiger lijkt te zijn?

Dan kun je contact met mij opnemen. Mijn naam is Natasja de Groot; ik ben vertrouwenscontactpersoon voor Skunk. Een vertrouwenscontactpersoon is het eerste aanspreekpunt voor iedereen (spelers, ouders van spelers, trainers, etc), die vragen of opmerkingen heeft over grensoverschrijdend gedrag. Wellicht is jou zelf iets overkomen, of zie je dingen gebeuren waar je twijfels over hebt.

We bespreken de situatie vertrouwelijk, en samen zullen we proberen de situatie te veranderen.

Als je me nodig hebt kun je mij mailen (vertrouwenscontactpersoon@vvskunk.nl) zet daar even je naam en telefoonnummer bij en ik bel je.
Wil je er liever met iemand buiten de vereniging over praten dan kan dat ook via www.fier.nl/chat-sport of www.centrumveiligesport.nl

Liang van Dijck:

Hier nog wat tekst