Skunk heeft zich in de driestrijd met Hovoc uit Horst en VC Jokers uit Maastricht niet weten te plaatsen. In Maastricht werd er verloren van VC Jokers en daarom is het bekeravontuur van de Veghelse volleybalmannen afgelopen.

De eerste wedstrijd van de dag was dus tegen Hovoc, een team uit de Tweede Divisie. Als Skunk haar sportieve plicht deed, zou het zonder al te grote problemen moeten winnen. Uiteindelijk werd er inderdaad gewonnen, maar Skunk maakte het zichzelf soms nog knap lastig. Via de setstanden 25-17, 25-21 en 25-16 kon gestart worden met de pauze tot de volgende pot.

Toen de warming-up voor de krachtmeting met eerstedivisionist VC Jokers eenmaal begonnen was, werd duidelijk waarom er geschoven was in het wedstrijdprogramma. De mannen uit het verre zuiden toverden ineens vier nieuwe basisspelers uit hun mouw ten opzichte van hun wedstrijd tegen Hovoc. Wat hierna volgde was een regelrechte afstraffing: in set 1 en 2 lukten alles aan de kant van VC Jokers. Smashes, combinaties, keiharde topspinners, blokkades, verdediging: alles werd gescoord en van de grond gehaald. Skunk had niks te zeggen. Onder luid gejuich van het thuispubliek werden set 1 en 2 met respectievelijk 25-17 en 25-15 gepakt door het team uit Maastricht.

Ook in de derde set kwam Skunk op achterstand, maar eindelijk kwam er een weerwoord op het spel van de tegenstander. De passlijn kreeg meer grip op de services, waardoor Yannick van alle aanvallers gebruik kon maken. Een ontketende Pepijn sloeg het hele veld overhoop en het vertrouwen kwam terug bij de heren van Skunk. Na een servicereeks van zeven punten van Finn ging de set uiteindelijk naar de mannen uit Veghel: 21-25.

Lang leek het er op dat er toch een vijfsetter aan zat te komen. Weer wisten de Jokers een kleine voorsprong te nemen, maar Skunk kwam terug tot 23-23. Uiteindelijk werd het 25-23 voor de cupfighters van VC Jokers. Een sportieve domper voor Skunk Heren 1.

Op 28 oktober gaat Skunk op bezoek bij Volley Tilburg, de amateurkampioen van vorig jaar. Skunk staat op dit moment op de zevende plaats met zes punten, terwijl Tilburg tiende staat met de helft minder. Het eerste fluitsignaal klinkt om 20.30 uur.