De volleybalmannen van Skunk hebben zaterdagmiddag in Utrecht verloren van VVU. In een wedstrijd waar wellicht meer in had gezeten werden de Veghelaren met 3-1 naar huis gestuurd.

Na de warming-up in een vrij warme sporthal begon Frank met Yannick, Emiel, Ingmar, Wouter, Finn en Stef aan de wedstrijd. Skunk liet direct van zich horen en begon met een 0-4 voorsprong aan de wedstrijd. De uitploeg hield een kleine voorsprong vast richting het einde van de set en kwam op 16-21 toen de spelverdeler van Utrecht besloot dat het wel een keertje afgelopen was. Met een reeks sterke floatservices werd de ploeg uit Veghel onder druk gezet en pakte niet Skunk, maar VVU de eerste set met 25-22. Niet het einde van de set waar de Veghelse mannen op hadden gehoopt en misschien ook niet het einde dat Skunk verdiende.

Met Pepijn in de ploeg op de plek van Emiel ging het in set twee gelijk op, maar moesten de heren uit Veghel later in de set toch tegen een achterstand aan kijken. Die achterstand werd niet ingehaald en een sterk spelend VVU won ook deze set, ditmaal met 25-20.

In set drie was echter Skunk dat de rollen omdraaide. Ze speelden met veel meer overtuiging en wonnen de set met 22-25. De wedstrijd lag weer open. Daar was vanuit Veghelse zijde alleen niks van te merken in set 4. Ze werden met 25-12 kansloos de kleedkamers in gestuurd. VVU speelde goed en Skunk was al haar energie, overtuiging en drive kwijt. Uiteindelijk won VVU met 3-1 en keerde Skunk huiswaarts met 0 punten.

Zaterdag 14 oktober speelt Skunk in de Bunders tegen Gemini-Kangeroes. Het eerste fluitsignaal klinkt om 19.15 uur in Veghel met aansluitend een discofeest.

Ook dames verliezen met 3-1
De dames van Skunk hebben zaterdag verloren van Vocala uit Oeffelt. Na de overwinning van vorige week werd er wat slapjes getraind door Skunk. Dat kwam ze duur te staan. Er werd met 3-1 verloren.

De eerste set begon wisselvallig, Skunk had met het blok en de verdediging geen grip op Vocala. Het ging gelijk op tot 20-20, bij de big points was Skunk net even wat scherper waardoor de eerste set werd gewonnen met 22-25. De tweede set begon soepel, al snel stonden de dames van Skunk met 12-6 voor. Een dubbele wissel pakte echter verkeerd uit waardoor Vocala terug in de wedstrijd kwam. Skunk was de draad helemaal kwijt, er vielen simpele ballen op de grond en de servicedruk viel weg, Vocala maakte er 1-1 van.

In set drie was van volleybal niet echt meer sprake, de derde set begon voor Skunk erg slecht. Vocala liep simpel uit naar 22-11. De Veghelse dames gaven zich echter niet zomaar gewonnen. De sterke service van Iris gaf weer moed en Skunk kwam terug tot 23-21. Door een dubieuze beslissing van de scheidsrechter kwam Vocala op setpoint en dat werd meteen benut. In de laatste set lukte het Skunk niet om op te staan. Ze verloren deze set met 3-1.

Volgende week speelt Skunk Om 17.00 uur in de Bunders tegen Volley Tilburg D4.