Kennismaken met volleybal
We vinden het leuk als je bij onze club komt kennismaken met volleybal. Je bent altijd welkom om vier keer gratis mee te trainen. De Technische Commissie (tc@vvskunk.nl) kan je zeggen bij welk team je het beste mee kunt komen trainen. Iedereen is van harte welkom om bij Skunk te komen kijken. Op de betreffende teampagina's vind je de trainingstijden en locaties en het wedstrijdschema.

4-6 jaar: Sportspeeltuin
De Sportspeeltuin is bedoeld om jonge kinderen een goede breed motorische ontwikkeling te bieden. Kinderen in de leeftijd van 4, 5 en 6 jaar doen tijdens de sportspeeltuin veel spelletjes met en zonder bal. Het plezier in bewegen en het ontwikkelen van de motoriek zijn onze voornaamste doelen. Ook leren kinderen omgaan met winnen en verliezen en samenwerken.

6-12 jaar: Cool Moves Volley (CMV)
Kinderen tot 12 jaar spelen Cool Moves Volley. Dat is een leuke variant van het volleyballen. Je speelt met vieren in een team en bent lekker actief met de bal waarbij je veel moet bewegen. Cool Moves Volley begint gemakkelijk en wordt steeds meer uitgebouwd. Door enthousiaste trainers worden de volleybaltechnieken aangeleerd en het volleybalspel geoefend. De trainingen voor Cool Moves Volley zijn op zaterdagochtend. De oudere teams trainen (vanaf circa 10 jaar) daarnaast nog op een doordeweekse avond. Dan speel je met je team op zeven tot tien zondagen per seizoen een kort toernooitje tegen andere teams uit de regio.

6-12 jaar: School Moves Volley (volleybalclinics voor basisscholen)
Speciaal voor basisscholen verzorgt Skunk volleybalclinics. Een leuke manier om leerlingen kennis te laten maken met volleybal. De clinics worden verzorgd door ervaren jeugdtrainers en vinden plaats in de eigen gymzaal van de school. Voorwaarde is dat er een lengtenet opgehangen kan worden en er voldoende volleyballen aanwezig zijn. Heeft jouw school interesse? Neem dan contact op met ons SMV-team

NeVoBo A-B-C-jeugd
Bij de ABC-Jeugd ga je spelen vanaf 12 tot ongeveer 18 jaar. Spelers kunnen eventueel in een hoger/ouder team ingedeeld worden als dat beter bij hun spelniveau of ontwikkeling past. De teams spelen 6 tegen 6 waarvan het A- en B-niveau speelt met de gewone volleybalregels. De C-teams spelen ook 6 tegen 6, maar daar is het veld wat korter en draait het team door na drie keer serveren. Je krijgt een trainer die je het volleybal leert en kan groeien in techniek, sportief en fysiek. Trainen doe je 1 of 2 keer per week in een of meerdere van de beschikbare trainingslocaties. Competitie wordt gespeeld op zaterdagen in De Bunders. Natuurlijk is er voor de ABC-Jeugd ook van alles naast het volleybal te doen, zoals bijvoorbeeld het jeugdkamp en natuurlijk ook Skunk on the Beach!

Volleybal Academie Meierijstad
In september 2017 is de Volleybal Academie Meierijstad van start gegaan. De Volleybal Academie Regio Meierijstad wil ambitieuze, jonge volleyballers uit de omgeving de kans geven om – naast hun clubtrainingen – extra te trainen onder leiding van toptrainers. De trainingen vinden afwisselend plaats in Veghel en in Schijndel. Uiteraard zijn Jeugdleden van VV Skunk ook van harte welkom bij de Volleybal Academie Meierijstad! Meer info, klik hier.

Senioren Nevobo

Ben je de ABC ontgroeid door je leeftijd of talent? Dan speel je bij vv Skunk in een van de meerdere heren en dames  teams in de senioren competitie. Deze teams trainen 2x in de week en spelen competitiewedstrijden op eigen niveau tegen tegenstanders uit de regio tot soms wel landelijk, afhankelijk van je niveau en wensen. Onze heren vaandelteams spelen al jaren op verschillende divisieniveaus en het dames team zit hier dicht tegenaan. Met meerdere dames en heren teams van verschillend niveau spelen wij de competitiewedstrijden in onze thuis sporthal De Bunders. Op deze thuisdag speelt ook onze ABC-Jeugd haar wedstrijden, waardoor we meer dan veel teams in actie zien komen op een zaterdag! Een gezellige zaterdag waar we elkaar ontmoeten met een drankje en een hapje in de altijd gezellige Spil. Kom maar eens langs om de sfeer te proeven!

Sjors Sportief
Skunk neemt al jaren actief deel aan sportstimulering in Veghel. Het doel is om een bijdrage te leveren aan een gezonde leefstijl voor de jeugd. Sjors Sportief is in Veghel het programma om kinderen gratis te laten kennismaken met een breed scala aan sporten en sportverenigingen. Skunk verzorgt daarbij een viertal CMV Volleybal kennismakingslessen waarbij de kinderen kunnen proeven aan Volleybal en een sport in team- en clubverband.

Sjors Sportief wordt mede mogelijk gemaakt door Meijerijstad Gezond Sportief, met als doel de jeugd van Meijerijstad de gezondste jeugd van Nederland te maken. Daar werken wij uiteraard graag aan mee!

Wilt u dit alles zelf ervaren? Dan nodigen wij u elke thuiswedstrijddag uit in Sporthal de Bunders. Voor het complete wedstrijdschema, klik dan hier. Wilt u meer informatie, of zoekt u een uitdagende sport voor uw kinderen, neem dan contact op met  info@vvskunk.nl voor de mogelijkheden.